Blog

Başka Bir Deyişle ‘Pazarlama'

Başka Bir Deyişle ‘Pazarlama'

Hayat gibidir bazen pazarlama. Bir amaç doğrultusunda çabaladığımız herşeydir. Hayata tutunmak için bir araç olarak görür bazıları, ama bilmedikleri bir şey vardır ki; o da amacın kendisidir aslında.

İletişim dili olsun, ikna kabiliyeti olsun hayati önem taşımaz mı herbirimiz için? İşte bunlar da bir yolda tek başımıza yürürken edinmemiz gereken yegane amaçlarımızdandır. İletişim dilinin önemi günlük hayatımızda sadece insanlar için değil, tüm canlılar içindir. İkna kabiliyeti ise kendimiz hakkında farkındalık yaratmanın bir püf noktasıdır.

Profesyonel anlamda bakıldığında ise; bir ürünün tanıtımının doğru mecralarda yapılarak, hedef kitleye( çocuk, genç, yetişkin, yaşlı her kimse ) en uygun dille seslenmek ve bu yeni ürünü/ ürünleri tüketmeleri için onlarda ihtiyaç doğurarak amaca ulaşılmasını sağlamaktır pazarlama dediğimiz kavram.

Peki, ihtiyaç nasıl doğurulur? Ya da tam olarak neyin ihtiyacından söz edilmektedir burada? 

İşte size temel ihtiyaçlar listesi:

Yeme, içme ( Herkesin, tüm canlıların vazgeçilmezi! )

Üst, baş  ( Ah o alışveriş merkezleri, online alışveriş siteleri, ah! )

Süs, püs ( Özellikle bayanlar için bir olmazsa olmaz meselesi! )

İhtiyaçlarımız yukarıda da gördüğümüz gibi belli başlı 3 madde halindedir. Pazarlamanın işi de burada devreye girer zaten. A hedef kitlesinde B hedef kitlesine göre ne eksik ya da ne geliştirilebilir? Saatlerce bu konu üzerine kafa yormaların, bitmek bilmez projelerin başında uykusuz kalmaların devamlı olarak yinelendiği bir süreçtir kendisi. 

‘Birisi gider, yerine yenisi gelir.‘ tabiri çok yerinde olur ondan. Söz konusu yenilikse; her daim olmalı... Yenilik, pazarlamanın kalbidir. Yüreğin en derinlerde coşkuyla dolmasının temel sebebidir.

Yazının başında da bahsettiğim gibi bir araç değil, bir amaçtır pazarlama. Araç olma ihtimalini düşündüğümüzde, birşeyler eksik kalabilir çünkü. Ama amaç olarak kabul ettiğimizde kendisini; eksik olan parçalar böylece tamamlanacaktır. 

Bir de amaçlar listesini görelim:

En doğru yerde/ yerlerde ürünümüzün/ ürünlerimizin tanıtımının yapılarak tüketim ihtiyacının en doğru zamanda/ zamanlarda belirlenmesi ( Pazarlamanın kalbinden! )

İletişimde kullanılan dilin seçimi ve gerekli yerlerde en uygun şekliyle kullanımı ( Amaca giden yolda belirleyici faktördür! )

Tükettirmenin yanında devamlılığının da sağlanması ( Geri bildirimler burada devreye girer! )

Amaçlar listesine her gün bir yenisi eklenebilir aslında. Söz konusu pazarlama ise; burada yol bitmez. Devamlı olarak yenilenen bir dünyadır burası. Ondan hayat gibidir zaten. On sene önceki halimizi oturup bir düşünelim; hangimiz yerimizde sayıyoruz ki? Ya da çok uzağa gitmeyelim; geçtiğimiz seneyi canlandıralım gözümüzde; aynı mıyız? Cevabı hepimizin bildiği gibi HAYIR tabiki de.

Yaşam bir yol, biz de içindeki yolcular... Her gün yenilenip, her gün kendimize güzellik katmak asıl mesele. Yerimizde saymak sadece insanlıkla sınırlandırılmamalı, dünyanın işi değildir çünkü bu. Hiç yerimizde saymadık biz bu zamana kadar, bundan böyle de saymayacağız.

Çamlı ailesine yeni katılmış biri olarak; tüm içtenliğimle dilerim ki;

Pazarlama dolu günler herbirimizle daim olsun:)

İdil Yengil
Pazarlama Marketing Tüketim Kültürü Consumption Culture İletişim Dili İkna Kabiliyeti Hedef Kitle İhtiyaç Yaratma Yöntemleri Müşteri Sadakati Communicative Language Persuasive Ability Target Audience Customer Loyalty

E-Bülten Kayıt Olun

Duyuru ve haberlerimizi takip etmek için e-bültenimize kayıt olunuz.